Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності

499

Запитання

Який розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності?

Відповідь

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір орендної плати встановлюють у договорі оренди, але річна сума платежу:

  • не може бути меншою за розмір земельного податку (288.5.1 Податкового кодексу України; далі — ПК):
  • для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких провели, — у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування — не більше 1% їх нормативної грошової оцінки, для с/г угідь — не менше 0,3% та не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;
  • для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не провели, — у розмірі не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області, для с/г угідь — не менше 0,3% та не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області;
  •  не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2 ПК);
  •  може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений підпунктом 288.5.2 ПК, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (пп. 288.5.3 ПК);
  •  для пасовищ у населених пунктах, яким надали статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку (пп. 288.5.4 ПК);
  •  для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджує КМУ, не може перевищувати 0,1% нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.5 ПК).

Тобто норми пункту 288.5 ПК встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

При цьому, якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого пунктом 288.5 ПК, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким уклав договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

Тимчасово, до 01.01.2035, установили, що в частині плати за землю за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких провели, що використовують в рамках реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями (крім інвестиційних проектів у сферах добування з метою подальшої переробки та/або збагачення корисних копалин) відповідно до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» від 17.12.2020 № 1116-IX, органи місцевого самоврядування можуть, зокрема:

  • встановлювати орендну плату за землі державної та комунальної власності в розмірі, меншому ніж розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачують на відповідній території.

У разі досягнення загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями платник — інвестор із значними інвестиціями починаючи з календарного місяця, в якому досягнув зазначений обсяг, втрачає право на застосування пільги, визначеної пунктом 11 підрозділу 6 розділу XX ПК.

При досягненні загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями протягом звітного (податкового) періоду платник — інвестор із значними інвестиціями зобов’язаний протягом 20 календарних днів з дати внесення відповідної інформації до реєстру інвестиційних проєктів із значними інвестиціями подати уточнюючу податкову декларацію за такий звітний (податковий) період. В ній слід збільшити податкові зобов’язання із сплати плати за землю за період починаючи з календарного місяця, в якому досягнув загального обсягу держпідтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями.

При цьому до дати внесення змін до договорів оренди земельних ділянок, що використовують в рамках реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, у зв’язку з досягненням загального обсягу державної підтримки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями розмір орендної плати для нарахування податкових зобов’язань з орендної плати визначають за правилами, визначеними пунктом 288.5 ПК.

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
47756

Продаж земельної ділянки 2024

Земля – цінний та вічний актив. Водночас це досить специфічний об’єкт у бухгалтерському обліку. Сьогодні в консультації — продаж земельної ділянки в умовах поетапного зняття мораторію на продаж землі та воєнного стану, про договори купівлі-продажу земельної ділянки, а також оподаткування продажу земельної ділянки та його облік
44613

Як звітувати з податку на прибуток сільгоспвиробникам

9 травня — гранична дата декларування податку на прибуток за І квартал 2024-го. Експерт пояснює, хто, коли та за якою формою має подавати першоквартальну деку. Також з’ясуєте, який комплект фінзвітності потрібно подати до ДПС
3911

Нормативна грошова оцінка землі 2024

Що таке нормативно грошова оцінка землі та чим вона відрізняється від експертної, як вона рахується та де використовується, що таке індексація нормативної грошової оцінки, як отримати витяг про НГО з Державного земельного кадастру, – відповіді на ці та інші питання знайдете у цьому огляді
63550

Мінімальне податкове зобов’язання: як розрахувати та сплатити

Cума всіх сплачених податків аграрієм не має бути менше ніж мінімальне податкове зобов’язання. Як розрахувати мінімальне податкове зобов’язанн та чи зросте податкове навантаження — у консультації
46413