Працівник захворів під час відпустки: чи оплачувати лікарняний

4077

Запитання

Чи оплачувати листок непрацездатності, якщо працівник захворів під час перебування у відпустці?

Відповідь

Заробітна плата і аванс: поради експерта + розрахункові приклади

Дні тимчасової непрацездатності, що засвідчена в установленому порядку, до щорічних відпусток не включають (ст. 78 Кодексу законів про працю України).

Якщо працівник захворів під час щорічної відпустки і підтвердив це листком непрацездатності, роботодавець має надати йому невикористані дні відпустки шляхом:

  • продовженням відпустки;
  • або перенесення залишку відпустки на інший період у межах 12 місяців після завершення робочого року, за який надали цю відпустка.

Рішення про продовження чи перенесення відпустки працівник і роботодавець ухвалюють за взаємною згодою.

Працівник зобов’язаний повідомити роботодавця:

  • про своє рішення продовжити чи перенести відпустку на бажаний строк;
  • причини продовження чи перенесення відпустки.

Зі свого боку, роботодавець має видати наказ про продовження чи перенесення відпустки. Підстава для наказу — листок непрацездатності та заява працівника. Відпустку продовжують або переносять на кількість календарних днів хвороби, що припадають на період відпустки.

Якщо тимчасова непрацездатність настала внаслідок захворювання або травми, що не пов’язана з нещасним випадком на виробництві, під час перебування у щорічній основній чи додатковій відпустці, допомогу надають у порядку та розмірах, що встановив Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105).

Водночас допомогу з тимчасової непрацездатності не надають за період, коли працівник перебував у відпустці без збереження зарплати, творчій відпустці, додатковій відпустці у зв’язку з навчанням (п. 1 пп. 6 ст. 23 Закону № 1105).

Якщо період хвороби повністю припадає на час відпустки без збереження зарплати, незалежно від підстав надання цієї відпустки допомогу з тимчасової непрацездатності за цей період не надають.

За інформацією Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Резерв відпусток: створення та облік

Виплата відпускних та компенсації за невикористані відпустки здійснюють за рахунок забезпечення оплати відпусток. Це своєрідний резервний фонд, який бухгалтери часто називають «резервом відпусток». Розповімо, для чого його створювати, як його розраховувати та відображати в обліку
52657

Календар бухгалтера 2024: червень

Червень ― наша боротьба триває, ми мужньо боремося з ворогом та продовжуємо працювати. Виробничий календар на червень 2024 та податковий календар на червень, допоможе бухгалтеру вчасно подати звітність та сплатить податки
21681

Відпустка за роботу на комп’ютері в період воєнного стану

Додаткова відпустка за роботу на комп’ютері належить до щорічних. У період воєнного стану діють особливі правила надання щорічних відпусток. Експерт пояснив, чи стосуються вони відпустки за роботу на комп’ютері
18138

Нарахування заробітної плати: як провести без помилок

Обов’язок роботодавця – виплачувати працівникам заробітну плату. Та перш за все бухгалтер має провести розрахунок та нарахування зарплати. Про особливості оплати праці під час війни, загальні правила нарахування та утримання податків із зарплати – у консультації
1511817