Як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН, якщо первинка залишилась на території бойових дій та/або знищена

Дії платника залежать від можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок

Як діяти платнику ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН, якщо первинка залишилась на території бойових дій та/або знищена

Втрата первинних документів через руйнування офісу

До платників/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюють облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, як виняток із положень статті 44 ПК застосовують спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності (пп. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України; далі — ПК).

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК, та переліків документів на підтвердження затвердив Мінфін наказом від 29.07.2022 № 225; далі — Порядок № 225.

Порядок розгляду документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок визначили у розділі ІІІ Порядку № 225.

Отже, якщо платник ПДВ, який може виконувати свій податковий обов’язок, направив на реєстрацію податкову накладну і її реєстрацію зупинили, а первинні документи залишились на території активних бойових дій та/або знищені, то необхідно подати до податкового органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів. Його має підписати керівник підприємства та головний бухгалтер. У Повідомленні слід зазначити:

  • обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів;
  • податкові (звітні) періоди;
  • загальний перелік первинних документів (за можливості — із зазначенням реквізитів).

Якщо у платника ПДВ відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок, то він може протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні подати копії документів та письмові пояснення до податкового органу, та/або у довільній формі повідомлення про неможливість вивезення/та або знищення первинних документів.

За інформацією ДПС у Житомирській області

Вебінар для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Календар бухгалтера 2024: червень

Червень ― наша боротьба триває, ми мужньо боремося з ворогом та продовжуємо працювати. Виробничий календар на червень 2024 та податковий календар на червень, допоможе бухгалтеру вчасно подати звітність та сплатить податки
21637

Розрахунок коригування до податкової накладної

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
451914

Податкова накладна

Обов’язок платників ПДВ вчасно реєструвати податкові накладні під час воєнного стану й надалі діє, попри всі перебої з електропостачанням. З актуальною формою податкової накладної та особливостями її складання допоможе ознайомитися роз’яснення експерта. У консультації знайдете зразки заповнення податкової накладної для типових ситуацій
312079

Календар бухгалтера 2024: травень

Цьогоріч травень також не святковий – через війну травневих свят немає. Однак розібратися й розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу – все одно потрібно. Допоможе вам у цьому виробничий календар на травень 2024, а сплатити податки – податковий календар на травень 2024. Вчасно подати податкову, фінансову та статистичну звітність допоможе бухгалтерський календар на травень 2024
28028

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді